Shadow

MSC Magnifica wordt verlengd en krijgt er 215 hutten bij

De MSC Magnifica wordt een maatje groter. Het schip wordt doorgezaagd en 23 meter langer gemaakt. Daardoor komt er ruimte voor 215 extra hutten.

De MSC Magnifica in de huidige staat © Nico van Dijk
De MSC Magnifica in de huidige staat © Nico van Dijk

Dat heeft MSC Cruises bekendgemaakt. Update 4 januari 2022: De verbouwing van de MSC Magnifica is voor onbepaalde tijd uitgesteld. Het schip maakt in de winter van 2021-2022 cruises vanuit IJmuiden naar diverse Noord-Europese steden.

De MSC Magnifica is een van de vier schepen uit de Musica-klasse. Het is een middelgroot cruiseschip dat nu nog plaats biedt aan 2550 passagiers. Ter vergelijking: de nieuwe MSC Grandiosa kan 6334 passagiers mee op cruise nemen. De MSC Grandiosa is het eerste schip uit de Meraviglia-Plus-klasse.

Cruises van MSC boeken kan rechtstreeks bij Msccruises.nl of MSCCruises.be. Kijk voor MSC-aanbiedingen ook bij Sunweb, CruiseReizen.nl, Zeetours, CruiseOnline, Captain Cruise, Corendon, Cruisewinkel, Cruise Travel, Stip Reizen en TUI. Bekijk of schrijf reviews over MSC-cruiseschepen.

Door de Magnifica te verlengen komt er plek voor 215 hutten, waaronder 92 balkonhutten. Verder wordt het schip uitgebreid met een nieuw waterpark, een winkelgebied en twee nieuwe restaurants. Ook de kids-zone gaat op de schop. De hele operatie kost 130 miljoen euro en moet voor de zomer van 2021 afgerond zijn. Update 6 oktober 2021: de geplande renovatie is voor onbepaalde tijd uitgesteld.

Bekijk of schrijf een recensie over de MSC Magnifica.

Verder wordt het schip uitgerust met de nieuwste technologie voor zuivering van afvalwater. Ook uitstoot van verbrandingsgassen aangepakt. Maak alvast een virtuele wandeling over de MSC Magnifica.

Cruiseschepen verlengen

De ‘oude’ MSC Sinfonia met daarachter het nieuwe middensegment © MSC Cruises

De nu te verlengen MSC Magnifica dateert uit 2010. Eerder al werden de vier MSC-schepen uit de Lirica-klasse doorgezaagd en verlengd. Daartoe wordt het schip in een dok gevaren, doorgezaagd en uit elkaar getrokken. Daarna wordt een vooraf gefabriceerd nieuw gedeelte ingevaren en tussen de beide scheepsdelen geplaatst. Tenslotte worden alle delen weer aan elkaar gelast en wordt het schip weer netjes afgewerkt. Het verlengen van schepen gebeurt bij meer cruiserederijen.

Mis nooit meer een bericht. Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief en volg ons op Facebook, Twitter en Instagram.

Privacy *

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.